Fiaren toimitusjohtaja kertoo – Hyvinvointi ja töissä viihtyminen keskiössä huippuosaajia johdettaessa

Fruitbox-hedelmäpalvelu työhyvinvoinnin osatekijänä

Fiare Oy on kansainvälinen it-alan yritys, jonka toimintoihin kuuluvat digitaalisten räätälöitävien markkinapaikkojen myynti sekä asiantuntevat teknologiakonsultointipalvelut. Yritys sai alkunsa Suomessa vuosituhannen taitteessa ajatuksesta luoda uudenlainen ja käyttäjäystävällinen digitaalinen markkinapaikka autokauppaan – näin syntyi nykyään Otava-konserniin kuuluva Nettiauto.com. Näistä ajoista toiminta on huomattavasti laajentunut ja nykyään erilaiset it-projekteihin liittyvät konsultointipalvelut ovat olennaisen tärkeä osa toimintaa.

Fiare Oy:n toimitusjohtaja Tommi Heikkonen kertoo osaavan henkilöstön olevan yrityksen tärkein voimavara ja yritykselle onkin erityisen tärkeää varmistaa eri tavoin, että henkilöstö voi hyvin. Tänään, kuten joka keskiviikko, he lähtevät iltapäivällä yhdessä juoksemaan ja syksyllä suunnitelmissa siintää myös Tough Viking-tapahtuma. Fruitbox-hedelmiä he tilaavat kerran viikossa – aina alkuviikosta.

”Meille on hyvin tärkeää, että osaavat ihmisemme viihtyvät. Fruitboxin tilaaminen on yksi konkreettinen tapa osoittaa että he ovat todella tärkeitä”.

”Fruitboxin tilaaminen on meille yksi tapa viestiä työntekijöille, että he ovat tärkeitä. Meidän ihmiset ovat myöskin tykänneet tästä tosi paljon. Heille tilaaminen on erityisesti ele – ei vain sitä, että aina maanantaisin saa hedelmiä.”

Freesi yrityskuva on monen tekijän summa

Fruitbox-hedelmäpalvelun tilaamisessa hän näkee muitakin etuja. Se on myös yksi tapa rakentaa yrityskuvaa paitsi sisäisesti myös asiakkaille ja yhteistyökumppaneille.

”On olemassa sellaisia ”kampaviinerifirmoja”, joissa nostetaan kampaviinerit pöytään, oli sitten sisäisiä tai asiakaspalavereja. Tämä on yksi tapa kertoa, että me ei olla niitä. Kun kaikki asiakkuudet ovat ihmisten varassa, haluamme kannustaa liikunnallisiin juttuihin ja terveellisiin elämäntapoihin ja Fruitbox loksahtaa hyvin siihen. ”

Hedelmien tarjoilun on myös huomattu vähentäneen yrityksessä nopeiden naposteltavien, kuten keksien, menekkiä ja värikäs esillepano koetaan sekin positiiviseksi.

”Lajitelmat ovat hyvännäköisiä ja ne on kiva nostaa neukkariin, kun tulee asiakkaita. Ja kun ne tulevat säännöllisesti, eivät tarjolla olevat hedelmät ole nahistuneen näköisiä.”

Edullinen tapa huomioida henkilöstöä

Heikkosen mukaan Fruitbox-hedelmien tilaaminen on myös taloudellisesti varsin edullinen tapa muistaa henkilöstöä. Aluksi he tilasivat palvelun kokeilumielessä – nyt siitä on tullut vakiintunut osa työpaikan arkea ja boksin saapumista maanantaisin odotetaan.

Fruitbox onkin osa työpaikan välipalatarjoilua tuhansilla työpaikoilla ympäri Suomen joka viikko. Yli 15 vuoden kokemuksella valikoima on kehittynyt huomioimaan sekä pienten että suurien firmojen tarpeita. Korkea laatu ja toimitusvarmuus ovat edesauttaneet kasvua Suomen suurimmaksi yrityshedelmien toimittajaksi.

 

• Perustettu Suomessa vuonna 2001
• Pääkonttori Suomessa, tytäryhtiöt Lontoossa, New Yorkissa ja Intiassa

 

• Perustettu 2000-luvun alussa. Suomen vanhin hedelmäpalvelu.
• Toimittaa viikoittain hedelmäbokseja tuhansille asiakkaille ympäri Suomen.